Friday, June 27, 2008

Rumah Terbakar


Dulu kecik2, slaloo aku main permainan rumah terbakar....lagu dier lak mcm nie..


"Rumah terbakar panggil bomba,
Bomba dtg berlumba2..."

Sweet sngt memory tue...hehe........Sebenarnyer bkn pe.Saje aku nk relate ngan kejadian 23hrbln tue(Senin)....Ingat kn rumah terbakar....dari stesen LRT aku nmpak asap berkepul2 kt udara...So, aku ingat mcm biaser lah rumah terbakar....

Smpai kt flat perumahan aku (Sri Melaka), terkejut gak aku...Takkan lah bnyak sngt blok yg terbakar..smpai flat aku (Blok 32), tersempak ngan pajero KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia)..pas2 nmpak lak mak aku pn turun kt bwh...Keluar keta, nmpak lak along aku...Rupanyer, org sembur nyamuk lah...asap dier berkepol2...Wa ckp lu..huhu..Biasernyer sembur2 nyamuk mcm nie ader biler ader org kt perumahan nie dh kena jangkitan aedes...Bile dh kena, bru da tindakan..Biaser lah tue kan...

(Flat yg kononnyer terbakar..huhu)



So, beramai2 lah kitaorang satu blok tunggu kt bwh nie...Tak lamer cume 1 jam jer...huhu....
sempat gak aku tanyer mak aku.Dh masak ker...cos aku pose aritue..kalo tak, nk jer aku bli kt tmn tenaga...Lapar beb..huhu

(Muka Along yg bru blik kije)

(Mak Yg bosan tunggu.huhu)

Agak2 raser2 dah ok...bru lah kitaorg naik umah...

(Anak jiran..Aiman yg comel + nakal.hehe)

So, da moral of story

Jagalah kwsn kiter elok2 spy kiter tak dijangkiti nyamuk aedes.......


No comments: