Friday, June 20, 2008

Peperiksaan

Besok aku akan menduduki peperiksaan...peperiksaan untuk jadi cekgu.....dlm bahasa sngkat nyer aku akan mik dpli...Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah.Tak ramai tahu tentang program nie...aku pn tak tahu knape tp kalo sebut pasai kpli ramai lah yang tahu..huhu....Aku sndiri tau pn maser aku kije kt KPPK nie...Ja yg britahu...

Utk periksa nie, kitaorag ne lulus periksa Medsi dulu..Periksa medsi nie yg aku fhm lah berkaitan dengan keperibdian diri atau pendek kt lain perangai sendiri ah......Dlm buku yg aku bace ckit, soalan dier bntk objektif jer..periksa pn tak lamer...1 jam je......mik kursus nie pn dlm 1 tahun.Dia ader bg elaun plus yuran tak ne byr...tp aku tak sure lg brape yuran dier...Tp insyaallah, lepas utk dwet keta n takaful aku....cume smangat nk blajar blik tue tak mcm dulu....myb sebab dah 2 thn tinggalkan pengjian.hehe..........

Sebenarnya, aku dh bnyk kali mik test utk gov nie....ada yg lulus n tak...yg lulus pn tak da pe2 feedback lagi....tp aku tak nafikan sume nie brgntung pada rezki seseorng....Sedngkan rzki nk msuk mulut pn bleh jatuh..inikan pulak benda yg kite belum tentu bleh dpt lagi, kn tak gitu....Tmbhn, bwat maser sekarang ekonomi tengah gawat..Mcm jadier thn 1997-98 dulu. Jawatan kerajaan yg masih kosong selepas 2 tahun akn dikosongkan..Bnyk pengambilan diberhentikn.Yg kontrak atau sambilan mungkin tak disambung perkhimatan lagi....So, dlm erti kata lain kerajaan tak lagi amik org kecuali jawatan tertentu shj....Sektor swasta pn terkena tempias kegawatan nie..Jawatan yg kosong memang msih bnyk tp bnyk melibatkan marketing n sales...aku surrender kalo pasai sales nie..Memang tak reti...haha........


So, doa-doakan lah aku brjaya dlm peksa nie..Amin

Go2 , cayo!!!!!!!!!

No comments: