Tuesday, June 17, 2008

kenduri kawin


Alhamdulillah, kira2 hampir 3 minggu lalu (08062008), aku ngn fmily aku dijemput g mkn kenduri. Yg pengantin nye pn bkn org lain ngan aku, kira2 pangkat ank buah sedara ngn aku. Isteri dia nie kije kt hospital um..jadi jururawat. Ayah pengantin laki nie sepupu aku belah mak aku....Tp jarak umo kitaorang jauh sangat....cume mak kepada sepupu aku nie(mak long aku) nie kawin awai........dapat ank first,spupu aku nie lah...Kebetulan maser yang same bapak sedara aku(adik mak aku pn lahir) thn yg samer.......Jd nyer pak sedara n ank buah samer je umo nye eih.......hehe........

Kitaorang berangkat wak2 kol 12 kira2 cam 2 lah...mak dah g awai. Biaser lah nk tolong2..Oh yer,lupe nk bgtau kenduri tempt nyer kt kuang....Dekt bonar ngan tasik biru (p/s:pggil jer tasik biru tp dh jd mcm tsik hijau..huhu)....Sebaik abang sapari tak sesat jln...Kalo tak jadi mcm pak lang(bpk sedara aku gak) sesat..Last2 mintk bntuan polis yg da kebetulan kt citu.Antar smpai umah pengntin lak tue...huhu....Dahsyat tol lah.......

Sampai kt c tu, rmai jmputan dah da..Smpai kerusi bnyak yg full tok duduk...Sebaik kitaorg antr yg bernasib baik dpt tmpt....Mknan nye pn uiiihhh boleh tahn...Ayam masak madu pn da..Mcm mamak nye...Wa cakap lu.haha.......n tak lupe jgk mcm biaser knduri skrg misti da bubur kacang.hehe

Abis mkn, mcm biaser jumpe lh sedara2 yg dtg....Anak buah aku ada yg aku dah tak kenal...Yelah, dngn misai nye,tinggi lak tue......Yg perempuan nyer brtambah ayu lah pulak.hehe........Kira2 kol 0130 kitaorang pn blik...cos abg sapari kije mlm lah pulak........Utk pengantin pulak Selamat berbahagia hingga ke anak cucu untuk pengantin...


No comments: