Sunday, September 14, 2008

Tazkirah Ramadhan


12.09.08

Mlm td ader ustaz dtg tempt aku..Bekas imam masjid pandan indah..bg tazkirah sempena bln pose nie…yg menarik nyer dier citer pasai operasi dier cegah maksiat bln pose nie…Mksudnyer, bkn org tk pose tp org berzina…kt bukit permai, ceras baru ngan kubur cina…tempt lain, kt hulu langat n pling dekat skali ngan aku tasik permaisuri.. nauzubillahi minzalik….

Ustaz nie citer maser dier bwat thn lepas pkai van jenazah..that`s mean dah ner tngkp psngan bwak naik van jenazah…van tue lak bru siang td pkai bwk jenazah g kubur…bau kapor barus msih melekat lg..pas ner tngkp tue, mati2 bdk tue tk nak naik…kena tolak gak ah…Sok pagi, tk dtg mhkamah biler ustaz tue tlipon.rupenyer demam..tobat trust dr bwat mksiat lg…haha….
Ustz citer gak yg kiter nie untung lahir2 jer dh islam…kwn dier bkn islam mcm2 rintngn hadapi…kena buang ngn fmily..last2 dpt jd tahfiz lg….kuarga dier pn sume msuk islam..mcm citer ustz farhan jer kn…

Kelemahan umat islam lani iye lah makanan dan hiburan..Kebanyakkan mknan yg ader lani summer nyer bnyk yg dh bercampur.sebab tue hati mkin kotor…hiburan yg melampau juga byk bwat kiter lalai.termasuk aku…huhu

Ikut statistic memg rmai yg dh murtad.tp secara tak rasmi ah…ank2 muda lak mkin tkur aku dengr citer..Yg tak solat nyer, tak posenyer, lahirkn ank luar nikah..truk2, skrng nie…

Ya Allah, Ya Tuhanku, Bantulah aku utk menghadapi dunia hari..Tmbhkan ilmu dan ibadat aku kepadamu…Jauhkan aku dari perbuatan yang sia2 dan maksiat kepada MU…bantulah aku Ya Allah.. Temukan aku denga orang yang dapat membimbing aku.Tunjukkan kami jln Mu..Jalan org2 yg Engkau beri nikmat bukannya jln org yang sesat. Amin……..

No comments: