Sunday, September 14, 2008

Bln Pose Yg Penuh Cabaran

12.09.08

Arini genap 2 minggu umat islam berpuasa…aku lak stkt nie penuh lagi….mcm2 thn2 sblm nie gak, aku bwat solat terawih kt surau depn umah aku nie..namer surau nie surau Jamiatul Islamiah…

Msuk ari 2 pose, aku dh demam.Bdn teraser panas…nk g solat terawih pn raser penat jer…sebaik larat aku kijekn….tp aku terpkser tolak utk tadarus..bdn nk kena rest…esokmlak nk kije.nk mik mc bru sngt lg kije.huhu…….alhamdulillah. sebaik sok nyer dh ok….

Ank buah aku firdaus dok umah aku sepnjng bln pose nie..Aisyah lak biler dier leh pose jer.Ujung minggu lak diorang blik umah cos ayah diorang tak kije…Bln pose nie, mcm biaser ah juadah2 yg da kt umah aku nie…firdaus dh tentu ngn mknan otak2 dier.yg lain mcm roti john, murtabak, roti jala, roti bom n lain2 lagi…juadah2 nie bkn ari2 tau..tp selang seli ah…haha…..

Aku lak bln pose nie memg kurang dwet…gji kt cni msuk ujung bln 10..that`s mean rayer ah bru dpt gji penuh plus seminggu gaji bln 8…haha……..gji kt ptrjaya dpt half jer…bleh lah nk idup…..

Selain drp gaji yg tkder lg nie, aku kt cni tkder rehat..tp dpt blik 1 jam awai.penatnyer….huhu…blik umah kekadang aku trus rehat pas solat.sebaik aku blik trun lrt ader keta…tk yah aku jln2 mcm dulu.huhu…..n sebaik gak aku nie msih bujang.aku tak tau lah orng yg dh kwin tue cmner..misti pnat nk siapkn juadah buka, lyn anak..aku nie sebaik parents ader.kalo tk jd mcm aku study dulu…mkn pe2 pn aku hentam..penat gak.Alhamdulillah lani kebih baik………cume aku raser bdn lembik jer.Ibdt tk mcm dulu lg..tp aku azam nk khatamkn quran aku dlm bln pose nie.amin……

Bln pose nie gak aku ner ikut abng saperi btolkn pintu keta aku yg dh rosak..pasai accident ari tue ah…penat aku…sebaik ader org tunjuk jln.kalo tk pening gak aku…huhu…
Kije kt ofis nie sebaik msih aku leh handle…diorang bg ringan2 dulu..dlm dis wik gak aku dpt kol n message drp kwn2 lamer…Abg amir kol aku ari tue..dier mcm biaser ngn loyar buruk dier tp dh kurang…Abg azmi lak bg message kt aku.no dier nyer lah pnjang.rupanyer dier dh ader kt dubai kije kt c tu…usyh, bgusnyer…kak nini lak dh konfem kt ranhill…bagusnyer diorang.Aku rindu kt diorang sume..miss u all……

So, stkt 2 mingu nie, itu je citer nyer…2 mingu lg insyaallah rayer lak..so, aku mcmner? Tunggu kn kehidupn yg menggembirakan utk aku. Amin

No comments: