Sunday, September 14, 2008

Jamuan Buke Pose


10.09.08

Arini tmpt kije aku, bwat jamuan buke pose…bos aku Pam dh ingtkn suruh pegi…actually, aku memg raser nk g cos aku tk prnah raser ofis bwat buke pose. Tp sume nyer bergntung pd keadaan…aku ngok rmai, ops bkn rmai tp kebnykkan bdk melayu ofis tk pegi……so biler aku piker blik, aku yg bru nie raser dh tawar ati gak lah…secara logical nyer, aku blik kol 5, jmuan tue lak kol 7.20 (wk2 bukak pose), lamer owh nk tngu…huhu…

Tepat kol 5, aku dh ajk Nel kuar…die pn trgezut. Iyelah, arini kn aku ngn dier nk g jamuan tp nk kuar awai.aku ckp nk solat asar dulu.bes solat aku ngn nel jln2 kt sogo..lani sogo ngah sale.aku ingt nk jln masjid India, g bazaar rmdhan kt sn..tp Nel kt jauh sngt lak..ok lah aku ikutkn jer…tp kitaorng jejln c tue tk lamer..pas2 g medan mara…nk tngok bazaar kt ctu..g2 kt c tu, tkder pe sngt yg dier jual. Tk best sngt ah dlm erti kata lain..huhu……pas2 kitaorng jln g sogo blik…aih, tk tau nk g maner…aku dok dpn kaki lima sogo. Mcm biaser aku bwat, tp Nel tk nak..Kot2 dier malu..Enthlah, dr c tu aku dpt raser dier nyer prngai tk samer ngn aku yg giler nie…huhu

Dekt2 kol 630 kitaorng g blik ofis…mula2 naik trus dewan tp member2 sume IPMuda tkder…so, kitaorng trun blik g ofis…jumper kak su, Ina n yg lain2 aku tk kenal…join ah diorang bork2…usik2 kak su yg memg melatah, mcm2 aksi dier bwat smpi dier naik penat org usik dier…truk gak aku ngok, penat dier…nie first time aku ngok org melatah smpi cm2..Md noor rakam pkai camera..tunjuk blik kt kak su, dier tk percaya pe dier bwat maser melatah tue.huhu………

Agk2 leps kol 7 kitaorng g dewn…maser tue dh penuh kaki lima dewan…kitaorng dengn selamber nyer redah msuk dewan..sebaik kosong lagi..actually, sblm buka pose tue ader bacaan yasin n tahlil…aku ingt nk join tp Nel tk nak lak…aku dh siap bwk Quran lg…so, nk bwat cmner…myb dier rser kitaorng dh lmbt kot…….

Maser jamuan nie bru lh aku tau rupanyer IPMuda nie anak sykt Maju Holdings,,so, maser kitaorng buke tue staff maju pn join gak n ank2 sykt lain…patutlah ader baca yasin..wlpn IPMuda nie ank sykt Maju, tp listed Main Board jgk…huhu….

Sian kitaorng maser buka tue..air caterer kena mik sndiri.smpi wk2 buka msih aku bratur..mkn kuih ngn kurma dulu…aku ngok caterer nie, main lepas btuk di tngga jer.bknnyer reti nk isi air tue awai2, tau ah kitaorng mik nanti..huhu..pas buka, solat mghrib dulu..aku g solat kt gym..rupenyer bru aku tau gym nie pn maju punyer..besrnyer cmpny nie.

Nasi yg ader tok buka pose nasi beriani…lauk lak ayam mask merah, kmbing rndang, acar timun n satu lg aku dh lupe..sedap lah..stndard…….bes mkn aku ngn Nel trus blik…aku naik lrt kt bndrya cos leh temankan Nel…smpi umh, org surau dh bace namer utk thlil terawih…aku trus naik umah…mlm tue gak aku bwat solat terawih sendiri…

p/s: arini genap sthn lessen P aku…haha

No comments: